СЛАВУТСЬКА МІСЬКА РАДА
ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
20.07.2023р. | Славута | №193 |
Про роботу із зверненнями громадян
в Управлінні соціального захисту населення
виконавчого комітету Славутської міської ради
за І півріччя 2023 року
З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України права на звернення до органів влади та органів місцевого самоврядування, права громадян на участь в управлінні державними справами, підвищення ефективності роботи органів місцевого самоврядування зі зверненнями громадян в управлінні соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради за І півріччя 2023 року, керуючись Законом України від 02.10.1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», підпунктом 1 пункту «б» частини 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Славутської міської ради ВИРІШИВ:
- Інформацію начальника управління соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради Світлани ЯБКОВСЬКОЇ про роботу із зверненнями громадян в управлінні соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради за І півріччя 2023року взяти до відома (додається).
- Управлінню соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради:
2.1) проводити щомісячний та щоквартальний аналіз, узагальнення звернень з метою виявлення причин, що їх породжують, та систематично оприлюднювати матеріали з цих питань у ЗМІ;
2.2) посилити персональну відповідальність за стан роботи із зверненнями громадян, забезпечення реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання громадянами обґрунтованої відповіді;
2.3) приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту;
2.4) вдосконалювати роботу з організації прийому громадян шляхом впровадження нових форм прийому, проведення прийому за місцем роботи. Проводити прямі телефонні лінії.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Сергія МИКУЛЬСЬКОГО.
Міський голова Василь СИДОР
Інформація
про роботу із зверненнями громадян в Управлінні соціального
захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради
за І півріччя 2023 року
В управлінні соціального захисту населення роботу із зверненням громадян організовано відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Наказом по управлінню від 03.04.2013 р. № 24-05/4 «Про організацію особистого прийому громадян в управлінні праці та соціального захисту населення» затверджено графік прийому громадян начальником управління та його заступником. Реєстрація особистого прийому громадян проводиться в журналах особистого прийому. Начальник управління та начальники відділів здійснюють прийом громадян щоденно з питань роз’яснень прийнятих управлінням рішень, норм законодавства щодо надання чи припинення відповідних допомог, компенсацій, розгляду скарг з залученням спеціалістів відділів.
Упродовж І півріччя 2023 року до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради надійшло 578 (із них 368 письмових) звернень громадян (що на 240 менше порівняно з попереднім періодом 2022 роком, або на 29,4 %), з них - 368 письмових (на 23,5 %) більше попереднього року.
Запитів на публічну інформацію надійшло 3 (на 7 або 30 % менше ніж за аналогічний період 2022 року).
Тематика питань звернень різноманітна. Найбільше письмових звернень стосується питань виділення одноразової адресної матеріальної допомоги – 296 звернень (80,4 % від загальної кількості), надання пільг – 6 звернень (1,6 %), надання всіх видів допомог – 40 звернень (10,9 %), інші звернення – 26 осіб -7,1 %.
На особистому прийомі начальника управління, начальників відділів побувало 210 громадян (на 310 осіб менше ніж за попередній період 2022 року).
За зверненнями громадян, відповідно до програми «Піклування» для мешканців Славутської міської територіальної громади на 2022-2024 роки, Програми соціальної підтримки учасників АТО/ООС, Захисників та Захисниць України та членів їх сімей в Славутській міській територіальній громаді на 2022-2024 роки з місцевого бюджету виплачено допомогу: на лікування – 270 особам на суму 259,5 тис. грн, в т.ч. особам, які потрапили в складні життєві обставини на суму 6,5 тис. грн; на ліквідацію наслідків пожежі - 2 особам на суму 36,0 тис грн; на поховання - для 19 осіб на суму 19,0 тис. грн; на лікування 4 поранених Захисників - на суму 35,0 тис. грн. Для родин загиблих(померлих) учасників АТО/ООС та Захисників та Захисниць України до Дня Матері виділена матеріальна допомога для 39 осіб на суму 192,5 тис. грн.
Колективом управління докладається багато зусиль для вирішення питань, особливо тих вирішення яких потребує взаємодії з іншими органами місцевого самоврядування, державними органами , підприємствами, організаціями; надається конкретна допомога окремим жителям громади, що потрапили в складні життєві обставини.
Стосовно звернень громадян за гарантованими державою допомогами, виплатами, пільгами, компенсаціями, які надаються управлінням соціального захисту населення, більшість із них стосується призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям – 391 звернень, та видачі довідок внутрішньо переміщеним особам про взяття на облік, зокрема 188 осіб, а також зверненням їх за допомогою на проживання – 225 громадян.
Відділ грошових виплат та компенсацій ефективно працює за єдиною технологією прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги. За наданням адміністративних послуг щодо призначення державних соціальних допомог до відділу грошових виплат та компенсацій управління соціального захисту населення за І півріччя 2023 року звернулося 2321 жителя Славутської територіальної громади. З них за:
- допомогою у зв’язку з вагітністю та пологами – 78 громадянок;
- допомогою при народженні дитини –122 громадянок;
- допомогою при усиновленні дитини – 2 громадян;
- допомогою на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування - 18 громадян;
- допомогою на дітей одиноким матерям –138 громадянок;
- допомогою на дітей хворих на тяжкі захворювання, яким не встановлено інвалідність – 1 громадянка;
- державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім’ям – 391 громадян;
- державною соціальною допомогою особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – 55 громадян;
- державною соціальною допомогою особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю – 15 громадян;
- державною соціальною допомогою на догляд одиноким особам, які досягли 80-річного віку та за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду – 34 громадян;
- тимчасовою допомогою дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів – 15 громадян;
- тимчасовою допомогою непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату – 18 громадян;
- допомогою на догляд за особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного захворювання – 96 громадян;
- допомогою на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях –32 громадян;
- компенсацією фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі – 48 громадян;
- грошовою компенсацією вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» - 96 громадян;
- субсидією для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послу та придбання твердого палива та скрапленого газу –241 громадян;
- компенсацією витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб – 696 громадян;
- допомогою на проживання внутрішньо переміщеним особам – 225 громадян.
Станом на 01.07.2023р. отримали послуги із професійного навчання ветерани війни, зокрема 5 осіб на суму 30 тис. грн.
Прийнято 153 звернення від осіб з обмеженими фізичними можливостями для забезпечення технічними засобами реабілітації та передано до Хмельницького відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Укладено 8 договорів з реабілітаційними установами на проходження комплексної реабілітації дітьми з інвалідністю на суму 147,3тис. грн.
За зверненням громадян для 57 осіб з інвалідністю виплачена компенсація на бензин, ремонт, технічне та транспортне обслуговування на суму 16,1 тис. грн.
За І півріччя 2023 року виплачено компенсацій, допомог, надання пільг та оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на суму 291,3 тис. грн.
До відділу правового забезпечення та питань сім’ї звернулось 168 громадян щодо консультацій та роз’яснень в галузі сімейного та цивільного права, що стосувалися питань соціального захисту та надання відповідних пільг та державних гарантій.
За результатами звернень за адмінпослугами:
- видано 64 посвідчення багатодітним сім'ям;
- надано натуральну допомогу при народженні дитини «пакунок малюка» - 41 одиницю;
- на основі розгляду управлінням соціального захисту населення заяв громадян органом опіки та піклування подано 3 заяви до суду про звільнення від повноважень опікуна і призначення опікуном іншої особи та винесено 4 подання для суду про призначення опікуна у разі визнання фізичної особи недієздатною.
- прийнято 76 заяв та винесено по них 76 рішень для надання громадянам соціальних послуг, які перебувають в складних життєвих обставинах (із них - 4 ВПО).
Упродовж І півріччя 2023 року до відділу надійшло 39 повідомлень щодо вчинення домашнього насильства в сім’ї та складено по них акти з’ясування обставин.
Робота управління зі зверненнями громадян направлена на вирішення гострих проблемних питань, комплексного та швидкого підходу до їхнього вирішення. Результати щодо роботи із зверненням громадян опрацьовані начальником управління та обговорені на нараді, на якій наголошено на відповідальності за об’єктивний розгляд звернень громадян, обов’язковому наданню заявнику не лишень обґрунтованої відповіді, а й пошуку шляхів допомоги кожному на основі всебічного розгляду питань у взаємодії із іншими установами, організаціями та заявниками.
Колектив управління і надалі буде спрямовувати свою роботу на вирішення питань з соціального захисту громадян міста та задоволенню законних вимог заявників, що в певній мірі сприятиме зняттю соціальної напруги в місті, захисту громадян і зменшенню кількості звернень до органів влади.
Начальник управління Світлана ЯБКОВСЬКА